BAS – Brake Assist System
U situacijama iznenadnog maksimalnog kočenja neophodno je obezbediti minimalni zaustavni put vozila do iznenadne prepreke. Činioci koji utiču na dužinu zaustavnog puta su:
- uslovi kontakta pneumatika i tla kao realna spoljašnja limitirijaća okolnost;
- blagovremena, brza i snažna reakcija vozača na iznenadnu prepreku; i
- adekvatan i funkcionalan kočni sistem (koji se podrazumeva).
Praksa pokazuje da je uticaj brze i snažne reakcije vozača na iznenadnu prepreku značajan. Ovaj sistem doprinosi što efikasnijem kočenju u kritičnim situacijama.
Pomoću senzora povezanog s kočionom pedalom sistem registruje kojom brzinom se ona pokreće, odnosno kojom brzinom i silinom vozač aktivira kočnice. Na osnovu toga se identifikuju panična kočenja, kada poseban pojačivač stvara dodatni pritisak tečnosti u hidrauličnom kočionom prenosnom mehanizmu. Tada kočiona tečnost, pod pritiskom od 180 bara, izlazi iz rezervoara (ili akumulatora pritiska) i dolazi u poseban deo glavnog kočionog cilindra. Time se obezbeđuje dodatni pritisak i mnogo brže postiže kočenje punom snagom, čime se ujedno i ranije aktivira ABS.
Čitav proces se odigrava brzo (nekoliko milisekundi), a započinje u trenutku kada vozač pritisne kočnicu.
Povezane teme:
ACC - Aktivna kontrola krstarenja
HSA - Pomoć pri kretanju na uzbrdici
ESP, DSC, DSTC - Elektronska kontrola stabilnosti
ASR, TCS - Kontrola proklizavanja pogonskih točkova
ABS - Sistem protiv blokiranja točkova pri kočenju