Uloga umora ne sme se potcenjivati u nastajanju saobraćajnih nezgoda, ali iako je očigledno da umor ima ulogu u nastanku saobraćajnih nezgoda, teško je proceniti u kojoj meri je to slučaj.
Za razliku od, na primer, alkohola, količinu umora je teško utvrditi na objektivan način.
Nezgode u kojima umor igra ulogu nisu samo pitanje vožnje koja predugo traje, već se umor javlja i u situacijama nedovoljne količine sna, povećanog stresa, ili doba dana.
Na osnovu podataka dobijenih u istraživanjima gde su se podaci dobijali na osnovu različitih upitnika i anketa, zaključak je da je u 5% do 10% nezgoda umor imao ulogu, dok istraživanja dubinskih analiza nezgoda pokazuju da umor ima ulogu u 10% do 25% nezgoda.
Možemo reći da se, prema konzervativnim procenama, o umoru vozača može govoriti u 10% do 15% slučajeva saobraćajnih nezgoda s teškim posledicama.
Ko su rizične grupe?
Većina nezgoda u kojima umor ima ulogu, dešava se na auto-putevima, kasno noću i rano ujutru, nakon dugog vremena provedenog u vožnji.
Posledice ovih nezgoda su teške jer vozači često uopšte i ne koče, ili počinju kasno s kočenjem.
Može se izdvojiti nekoliko grupa koje su relativno često učesnici ovakvih nezgoda:
- osobe mlađe od 25 godina,
- osobe s poremećajima sna,
- osobe koje noću voze,
- osobe koje voze na velike daljine,
- profesionalni vozači,
- osobe koje rade po smenama.
Koliko je umor opasan u vožnji, pogledajte u ovom videu:
Povezane teme:
Umor - Definicija i faktori nastanka
Uticaj umora na ponašanje vozača